Viisi vaihtoehtoa keskipäivän tupakkatauolle

Iltapäivällä tupakkataukoja pidetään usein enemmän, ja jos olet lopettanut tupakoinnin, tämä hetki päivästä voi antaa sinulle levottoman tunteen. Tässä viisi terveellistä vaihtoehtoa tupakoinnin välttämiseen ja oikean mielentilan palauttamiseen, kun yrität taistella tupakanhimon aiheuttamaa levottomuutta vastaan.

Tupakoinnin lopettaminen aiheuttaa monille levottomuutta. Sinulla on tupakoitsijana ollut monia eri tapoja, joten nyt on aika muuttaa niitä. Levottomuutta voi välttää monin eri tavoin, ja tältä sivulta voit lukea siihen monia hyviä neuvoja. Ratkaisu levottomuuden välttämiseksi on, että saat siirrettyä ajatukset johonkin muuhun kuin tupakointiin.

1

Tee kävelylenkki

Jos olet lopettanut tupakoinnin ja sinut valtaa levoton tunne, lähde kävelylenkille. Onko työpaikkasi lähellä puisto? Tai onko työpaikkasi lähellä ehkä kivoja katuja? Joka tapauksessa ulos lähteminen ja pieni jaloittelu auttaa sinua unohtamaan levottomat tunteet. Kävele hieman, hengitä raikasta ilmaa, ja jos sää on aurinkoinen, saat samalla varastoon hieman D-vitamiinia!

2

Meditointi apuna levottomuuteen

Kun seinä tulee vastaan keskellä päivää niin henkisesti kuin fyysisestikin, voi se johtaa levottomuuteen. Meditointi on helppo ja tehokas tapa ladata akkuja. Nopealla Google-haulla voit huomata, että saatavana on runsaasti ilmaisia ja helppokäyttöisiä meditointisovelluksia, jotka voivat auttaa hillitsemään tupakoinnin lopettamisen aiheuttamaa levotonta tunnetta. Ota itsellesi varttitunti, etsi työpaikaltasi esimerkiksi tyhjä neuvotteluhuone, ota rento asento ja aloita meditointi.

3

Juo kupillinen vihreää teetä

Tutkimukset osoittavat, että vihreä tee on hyväksi terveydelle ja voi myös auttaa hillitsemään tupakoinnin lopettamisen aiheuttamaa levottomuutta. Vihreä tee antaa energiaa, mutta sisältää kofeiinia vähemmän kuin kahvi, joten voit juoda sitä enemmän. Siten se on myös hieman terveellisempi tapa hillitä levottomuutta.

4

Tee muistilista

Kaikilla on muistettavia asioita, joten tee muistilista. On olemassa monia sovelluksia, jotka auttavat asioiden järjestämisessä. Luo kategorioita, kuten matkakohteet, ravintolat, ostokset, luovat ideat, juoksevat asiat jne. Kun olet päässyt vauhtiin, et voi lopettaa. Listat pitävät ajatukset virkeinä ja poissa tupakoinnin lopettamisesta aiheutuvasta levottomuudesta.

5

Tee suunnitelmia tupakoinnin lopettamisesta aiheutuvan levottomuuden hillitsemiseksi

Ei ole mitään parempaa kuin pitää aivot virkeinä tekemällä mukavia tulevaisuudensuunnitelmia. Listaa vaikkapa ravintoloita, joissa olet halunnut käydä, tai suunnittele matka, joka on ollut haaveissasi. Ota yhteyttä ystäviin tai perheenjäseniin, joita et ole nähnyt vähään aikaan, ja sovi tapaamisesta. He kuulevat sinusta mielellään, ja siten sinulla on jotakin, mitä odottaa. On tärkeää, että pidät itsesi aktiivisena, jottei sinun tarvitse ajatella tupakkaa.

  • TAKAISIN

Hallitse aterianjälkeistä tupakanhimoa

Lue, miten voit hillitä aterian jälkeen iskevää tupakanhimoa.

Lue vinkkejä >

Tupakoinnin onnistuneesti lopettaneiden ihmisten neljä yhteistä luonteenpiirrettä

Monet yrittävät lopettaa tupakoinnin, mutta epäonnistuvat kerta toisensa jälkeen. Mutta tupakoinnin lopettaminen onnistuneesti on mahdollista.

Lue kuinka >

Entisen tupakoitsijan vinkki: Kokeile urheilua

Chris korvasi tupakoinnin jalkapallolla.

Katso video >