Hillitse aterianjälkeistä tupakanhimoa

Monet tupakoitsijat ovat tottuneet polttamaan tupakkaa aterian jälkeen. Alla muutamia vinkkejä, joiden avulla hillitset aterianjälkeistä tupakanhimoa.

Lopeta tupakointi >
Hallitse aterianjälkeistä tupakanhimoa terveellisellä tavalla

1

Pureskele purukumia hillitäksesi aterianjälkeistä tupakanhimoa

Sokerittoman purukumin pureskelu on tehokas tapa hillitä aterianjälkeistä tupakanhimoa. Pureskellessasi annat suullesi puuhaa ja pääset helpommin yli nikotiinin vieroitusoireista. Monien tupakoitsijoiden paino nousee hieman tupakoinnin lopettamisen myötä, joten sokeriton purukumi voi auttaa pitämään ajatukset poissa ruoasta. Näin minimoit tarpeen tehdä arkeen suuria muutoksia.

Katso, kuinka entinen tupakoitsija Linda [linkki videoon entisestä tupakoitsijasta] hillitsi tupakanhimoa lääkepurukumin avulla.

2

Syö hedelmiä ja vihanneksia, kun tupakanhimo iskee

Kuten sokeriton purukumi, voi pieni määrä hedelmiä tai vihanneksia auttaa hillitsemään tupakanhimoa ja hallitsemaan painoasi. Esimerkiksi yksi varsiselleritanko sisältää vain 10 kaloria. Toki kaikki hedelmät ja vihannekset voivat olla avuksi. Vihannekset voivat auttaa hillitsemään tupakanhimoa lounaan tai päivällisen jälkeen, mutta jos vihannekset eivät ole mieleesi, myös sokerittomat makeiset voivat viedä ajatuksiasi pois tupakanhimosta.

3

Hengitä syvään Syvään hengittäminen voi auttaa rentoutumaan ja

keskittymään muuhun kuin aterianjälkeiseen tupakanhimoon. Kun olet siivonnut pöydän ja tiskannut astiat, etsi rauhallinen paikka rentoutumiseen. Hengitä syvään ja laske hengityksiäsi. Sykkeesi laskee ja tunnet olosi paremmaksi. Säilytä rytmi. Toista sama kymmenen kertaa, ja huomaat merkittävän eron tupakanhimossasi.

4

Odota aterian jälkeen varttitunti, että tupakanhimo katoaa

Odota varttitunti, että tupakanhimo katoaa. Lue kirjaa, kuuntele musiikkia, lue kiinnostavia artikkeleita tai suosikkiblogejasi, pelaa peliä puhelimellasi, lähetä ystävälle tekstiviesti tai lähde pienelle kävelylenkille. Tupakanhimo on poissa ennen kuin huomaatkaan, sillä tyypillisesti se kestää vain muutaman minuutin.

  • TAKAISIN

Entisen tupakoitsijan vinkki: Keksi puuhaa käsillesi

Monyan mielestä on tärkeää, että käsillä on aina jotain puuhaa, jotta niillä ei tee mieli tarttua tupakkaan.

Katso video >

Mitä syödä, kun lopetat tupakoinnin?

Taistele tupakanhimoa vastaan ja hallitse painoasi näiden terveellisten ruokaehdotusten avulla.

Lue lisää >

Näin se onnistuu

Käytettävissä on dokumentoituja strategioita tupakoinnin lopettamiseen riippumatta siitä, onko lopettajan tarkoitus juosta maraton, perustaa yritys tai yksinkertaisesti vain lopettaa tupakointi.

Lue vinkkejä >