Miten vastustan tupakanhimoa?

Tupakanhimo kestää tavallisesti vain muutaman minuutin. Kun tupakanhimo iskee, muistele, miksi haluat lopettaa. Jos teet sen jonkun rakastamasi ihmisen vuoksi, pidä hänen valokuvaansa mukanasi. Säästyykö rahaa? Pidä kirjaa siitä, kuinka paljon rahaa jää säästöön, kun et osta tupakkaa, ja katso säästämääsi summaa aina, kun sinun tekee mieli tupakkaa.

Urheilu on myös hyvä tapa saada muuta ajateltavaa kuin tupakointi. Liikunta voi olla juuri niin rankkaa tai rentoa kuin haluat: kävelyretkiä, lenkkeilyä tai portaiden kiipeämistä silloin tällöin. Mitä tahansa, mikä antaa energiaa ja auttaa tupakanhimoon.

Yksi tapa vastustaa tupakanhimoa on hengittää syvään ja hitaasti siten, että hengität sisään nenän kautta ja puhallat ulos suun kautta. Tee niin kymmenen kertaa, niin huomaat pian rentoutuvasi.

Tällaiset neuvot voivat yhdessä nikotiinikorvaushoidon kanssa auttaa jatkamaan savuttomalla tiellä. Edellisten neuvojen lisäksi suosittelemme käyttämään jotain nikotiinikorvaustuotetta, kuten lääkepurukumia, -imeskelytabletteja tai -laastareita.